måndag 10 februari 2014

Ljudinspelning!

Jag tycker om att sjunga och ibland vill jag höra hur det låter. Jag spelar in min röst någon gång och jag vet att det är hemskt så jag raderar på direkten. Även om det är roligt delar jag aldrig min inspelning med andra personer. Det är privat. 

Det här är första gången som jag spelar in ett ljudklipp i svenska. Det är roligt och spännande att höra mig själv prata svenska. Jag låter konstig, man kan höra på direkten att personen som pratar inte är svensk. Det är sant men det är inget problem.

Saken är vad kan jag lära mig med den här uppgiften? När jag hör min röst i svenska minns jag att det finns många ord jag inte kan uttala så bra. Det kan påverka lyssnarens förståelse. 

Jag tycker att denna uppgiften ska utveckla mig att uttala bättre svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar